זהב – כל מה שרציתם לדעת על המתכת הנוצצת

זהב

זהב, יסוד כימי עם הסמל Au ומספר אטומי 79, הוא מתכת יקרה מבוקשת מאוד אשר זכתה להערכה רבה על ידי בני אדם במשך אלפי שנים, עוד מימי האימפריה הרומית. המאפייניים הייחודיים של המתכת הנוצצת והאהובה הזו כמו הנדירות, העמידות והגמישות שלה, הפכו אותה למצרך יקר ערך אשר נעשה בו שימוש נרחב בתכשיטים, אמנות, מטבעות והשקעות. אם אתם סקרנים לגבי המתכת היקרה הזו, הגעתם למקום הנכון. במאמר זה נספק לכם את כל מה שרציתם לדעת לגבי זהב – ההיסטוריה, השימושים, המאפיינים שלו ועוד פרטים רלוונטיים.

מהי ההיסטוריה של הזהב?

זהב נערץ מאז ימי קדם בשל היופי המרהיב ורמת הנדירות שלו. קיימות עדויות ארכיאולוגיות לגילויים הראשונים שלו בצורתו הטבעית עוד משנת 2600 לפני הספירה, וכן תגליות אחרות באזורים עשירים בזהב מספקות רמזים לשימוש בזהב שמקורו בימי קדם. בנוסף, סיפורי עם מעבירים מדור לדור מידע על אופיו הנערץ. היום זהב משמש לתכשיטים, מטבעות ומסחר. המצרים הקדמונים האמינו שהזהב הוא בשרו של אל השמש רא, והם השתמשו בו כדי לקשט את קברי הפרעונים שלהם. ברומא העתיקה, זהב שימש לייצור מטבעות, והוא הפך לסמל של עושר וכוח.

כיצד כורים זהב?

זהב נכרה בדרך כלל מעורקים תת-קרקעיים או מאפיקי נהרות ונחלים. השיטה הנפוצה ביותר למיצוי של זהב היא באמצעות ציאניד, כימיקל רעיל ביותר הממיס את הזהב מהעפרות שלו. שיטה זו, המכונה שטיפת ערמות, כוללת הנחת העפרה על כרית מרופדת ולאחר מכן ריסוס שלה בתמיסה מדוללת של ציאניד. לאחר מכן הזהב גולש החוצה אל התמיסה ונאסף למטרת עיבוד נוסף.

מאפייני הזהב

זהב הוא מתכת רכה, צפופה וצהובה עם נקודת התכה של 1,064 מעלות צלזיוס ונקודת רתיחה של 2,807 מעלות צלזיוס. המתכת הייחודית היא מאוד גמישה ורכה, כלומר ניתן לעצב אותה בקלות לכדי צורות שונות מבלי לשבור אותה. בנוסף לכך, זהב הוא גם מוליך טוב של חשמל ואינו מכתים או משחיר.

השימושים של זהב

לזהב ישנם שימושים רבים, החל מתכשיטים ועד מטבעות והשקעות פיננסיות. הוא נמצא בשימוש נרחב בייצור של תכשיטים בשל יופיו, העמידות והנדירות שלו. זהב משמש גם ברכיבים אלקטרוניים, כמו סמארטפונים ומחשבים, בשל המוליכות המעולה שלו של חשמל. בנוסף, זהב משמש ברפואה, שכן יש לו תכונות אנטי דלקתיות וניתן להשתמש בו לטיפול בסוגים מסוימים של סרטן.

ערכו של זהב

ערכו של הזהב נקבע על פי נתונים משתנים של היצע וביקוש, כמו גם על פי רמות הנדירות והטוהר שלט. המחיר הנוכחי של הזהב נקרא מחיר הספוט, נקבע על ידי איגוד שוק הבוליון של לונדון (LBMA) והינו נקוב בדולרים לאונקיה. משקיעים קונים לעתים קרובות זהב כהגנה מפני אינפלציה ואי ודאות כלכלית, שכן זהב נוטה לשמור על ערכו גם כאשר נכסים אחרים מאבדים מערכם.

איך להשקיע בזהב?

השקעה בזהב יכולה להתבצע בכמה דרכים, כמו קניית זהב פיזי בצורה של מטבעות או מטילים, השקעה בקרנות הנסחרות בזהב או השקעה במניות של כריית זהב. לכל שיטה יש יתרונות וסיכונים משלה, וחשוב לעשות את המחקר המקדים הנכון ולפנות לסוחר מקצועי ומנוסה בתחום לפני השקעה בזהב.

לסיכום

זהב הוא מתכת יקרה ומרתקת עם היסטוריה עשירה וערך שעולה עם השנים. חשוב להבין את המאפיינים, השימושים והמחיר של הזהב לפני קבלת החלטות לגבי השקעות. על ידי ביצוע המחקר המקדים שלכם בנושא לפני ההשקעה, אתם יכולים לקבל החלטות נכונות לגבי איך להשקיע במתכת הנוצצת והפופולרית הזו.

הבהרה: אין לראות במידע הכלול באתר זה משום ייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי מכל מין וסוג שהוא. המידע הכלול באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי ואין לפעול על פיו אלא לאחר קבלת ייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ובנתוניו האישיים של כל אדם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!