קניית זהב להשקעה – למה, איך ואיפה קונים זהב להשקעה?

קניית זהב להשקעה

השקעה בזהב הינה בחירה פופולרית מזה מאות שנים. זהב הוא נכס מוחשי שניתן להחזיק בו באופן פיזי, ויש לו את היכולת לשמור על ערכו לאורך זמן. בין אם אתם משקיעים ותיקים או חדשים בעולם ההשקעות, קניית זהב להשקעה יכולה להיות דרך מצוינת לגוון את תיק ההשקעות שלכם עם השקעה בטוחה ואמינה. במאמר זה, נבדוק את הסיבות מדוע כדאי לכם לקנות זהב להשקעה, כיצד לקנות זהב, ואיפה מומלץ לקנות אותו.

למה לקנות זהב להשקעה?

ישנן סיבות רבות מדוע קניית זהב להשקעה היא החלטה נבונה. בראש ובראשונה, זהב נחשב למצרך יקר ערך כבר במשך אלפי שנים. הוא משמש בתור מטבע וסמל של עושר ומעמד. בניגוד למטבעות מסוגים אחרים, לזהב יש את היכולת לשמור על ערכו לאורך זמן, גם בתקופות של אי ודאות כלכלית. סיבה נוספת לקנות זהב היא במטרה לגוון את תיק ההשקעות שלכם. הגיוון הוא חשוב מכיוון שהוא עוזר לפזר את הסיכון שלכם בין סוגי נכסים שונים. על ידי הוספה של זהב לתיק ההשקעות שלכם, אתם יכולים להפחית את הסיכון הכולל שלכם ובסופו של דבר גם להגדיל את התשואות שלכם. בנוסף, זהב נחשב למוגן מפני מצבים של אינפלציה משום שככל שערכו של מטבע הנייר יורד, ערכו של הזהב נוטה לעלות. הסיבה לכך היא שהזהב הוא משאב סופי, וכל עוד ההיצע שלו פוחת, הערך שלו עולה.

איך ניתן לבצע קניית זהב להשקעה?

קיימות מספר דרכים בהן ניתן לבצע קניית זהב להשקעה. אחת הדרכים הפופולריות ביותר היא קניית מטילי זהב. מטילי זהב בדרך כלל עשויים מ-99.9% זהב טהור. המחיר של מטילי הזהב נקבע על פי מחיר השוק הנוכחי של הזהב, בתוספת פרמיה שמתווספת על ידי סוחר הזהב והכסף. דרך נוספת לקנות זהב היא השקעה בתעודות סל זהב (קרנות הנסחרות בבורסה). תעודות סל זהב הן קרנות אשר משקיעות בזהב, והן נסחרות בבורסות הגדולות בעולם. כאשר אתם קונים מניות בתעודת סל זהב, אתם בעצם קונים חלק מאחזקות הזהב של הקרן.

איפה קונים זהב להשקעה?

כאשר מדובר בקניית זהב להשקעה, עומדות בפניכם כמה אפשרויות לבחירה. אפשרות אחת היא לקנות זהב מסוחר מנוסה ומומחה בקנייה ומכירה של זהב וכסף. ישנם סוחרים רבים המתמחים במכירת מטילי זהב, אונקיות ומטבעות. אפשרות נוספת היא לקנות זהב מבנק או מוסד פיננסי. עם זאת, חשוב לציין כי הבנקים עשויים לגבות פרמיות גבוהות יחסית. אם אתם מעדיפים להשקיע בתעודות סל זהב, אתם יכולים לקנות אותן דרך חשבון תיווך. ברוקרים רבים מציעים מסחר הוגן עבור תעודות סל, מה שמקל על ההשקעה בזהב.

טיפים לקניית זהב להשקעה

לפני שאתם קונים זהב להשקעה, יש כמה דברים שכדאי לזכור. ראשית, בצעו את המחקר שלכם וודאו שאתה קונים אותו מסוחר אמין ומומחה. חפשו אחר סוחרים שפועלים כבר כמה שנים ויש להם מוניטין טוב בענף. שנית, כדאי לשקול את הפרמיה שתשלמו עבור קניית זהב. הפרמיה היא הסכום שמתווסף למחיר השוק הנוכחי של הזהב, והיא יכולה להשתנות בהתאם לסוחר ולסוג הזהב שאתם קונים. כמו כן, קחו בחשבון כיצד תאחסנו את הזהב שלכם. ניתן לאחסן מטילי זהב בכספת פרטית או בבנק, אך חשוב לשמור אותו באופן מאובטח כדי להגן על ההשקעה שלכם.

לסיכום

קניית זהב להשקעה היא דרך חכמה לגוון את תיק ההשקעות שלכם ולהגדיל את התשואות שלכם לטווח הארוך. בין אם תבחרו לקנות מטילי זהב, מטבעות או להשקיע בתעודות סל זהב, קניית זהב להשקעה היא ללא ספק החלטה נבונה.

הבהרה: אין לראות במידע הכלול באתר זה משום ייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי מכל מין וסוג שהוא. המידע הכלול באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי ואין לפעול על פיו אלא לאחר קבלת ייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ובנתוניו האישיים של כל אדם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!