מחיר קילו זהב – כמה שווה קילו זהב היום?

מחיר קילו זהב

זהב היא מתכת יקרה אשר שומרת על ערכה ומגדילה אותו כבר אלפי שנים, מאז התגלתה לראשונה. מעבר לעובדה שנעשה בה שימוש בתעשיות שונות כמו תכשיטים, אלקטרוניקה ותעשייה, היא נחשבת ״מקלט בטוח״ עבור משקיעים המחפשים אלטרנטיבות השקעה וגידור עבור כספם.

מחיר קילו זהב משתנה בכל רגע והערך שלו נקבע על ידי מספר גורמים מרכזיים – בכדי להעריך את מחיר קילו זהב ולדעת כמה הוא שווה היום, כדאי להכיר את האופן בו ערכו של הזהב נקבע ולפי אילו פרמטרים.

הגורמים המשפיעים על מחיר קילו זהב

מחיר הזהב נמצא במגמת עלייה באופן קבוע לאורך העשורים האחרונים. הזהב נחשב לאפיק השקעה סולידי ובטוח ביחס למרבית האלטרנטיבות כיום. זהב אינו משחיר, מחליד, מתקלקל או מאבד מיופיו, ויש לו תכונות נוספות כמו גמישות ורוך אשר הופכים אותו לחומר גלם אידאלי עבור תכשיטים וגימורים יוקרתיים. כמו כן, ביכולתו להוליך זרמים אלקטרוניים, נתון ההופך אותו למתאים גם עבור תעשיות כמו אלקטרוניקה והייטק.

מחיר קילו זהב נקבע על פי שער הזהב העולמי המשתנה בכל רגע בשעות וימי המסחר, בהתאם למסחר בשוק בזמן אמת, בדומה לסחורות דומות כמו נפט וברזל. פעמיים ביום, בבוקר ובערב, נקבע שער לצרכי ביצוע עסקאות גדולות (שער FIX) על ידי איגוד ה-LMBA אשר ממוקם בלונדון. המסחר מתבצע בימים שני עד שישי ונעשה לרוב בדולר אמריקאי, אך מוצג לעתים גם ביורו ופאונד.

שער הזהב מצוין על ידי עלות של אונקיית זהב טהור 24 קראט. מחיר זה מוכר גם בשם נוסף – שער הספוט, או שער הספוט של הזהב. אונקיית זהב שווה ערך היום לכ-31.1 גרמים של זהב טהור, כך שבקילו זהב ישנן 32.15 אונקיות זהב (החישוב – 1,000 גרם חלקי 31.1 גרם = 32.15 אונקיות).

רמת הטוהר של הזהב והשפעתה על ערכו

פרמטר נוסף בעל השפעה מכריעה על מחיר הזהב הוא רמת הטוהר שלו – כמה קראט יש בו. כאשר מחשבים מחיר קילו זהב, כדאי לזכור כי שער הזהב היומי המתפרסם מבטא ערך של זהב טהור לחלוטין, כלומר 24 קראט. על מנת לדעת כמה זהב טהור מכיל הזהב שברצונכם לרכוש או למכור, יהיה עליכם לבחון כמה קראט מוטבע בפריט. במידה וזהו פריט העשוי זהב טהור 24 קראט, ניתן לחשב את המחיר שלו בקלות. אם זאת, רוב החפצי הערך העשויים זהב אינם מכילים זהב טהור ומעורבבים עם מתכות אחרות. לכן, במידה ויש בידיכם פריט המכיל זהב 18 קראט, הוא מכיל רק 75% זהב טהור. אם תכפילו את משקל המתכת בטוהר, תוכלו להבין את ערך הפריט שברשותכם.

טבלת קראטורה שלפניכם תעזור לכם להבין טוב יותר את טוהר המתכת:

24 קראט = זהב 999, כלומר 99.9% זהב (זהב טהור).

22 קראט = זהב 916, כלומר 91.6% זהב.

18 קראט = זהב 750, כלומר 75% זהב.

14 קראט = זהב 585, כלומר 58.5% זהב.

לרוב, כאשר נקנה קילו זהב לצרכי השקעה, הוא יהיה עשוי זהב 999 (99.9%) או 9999 (99.99%).

מחיר קילו זהב לפי שער הדולר

מחיר קילו זהב נקבע סופית בבורסה בניו יורק ומצוין בדולרים. בשל כך, המחיר שלו מושפע באופן משמעותי משער הדולר היומי. ישנם מקרים רבים בהם שער הדולר עולה בצמוד לעלייה בשער הזהב ומשנה את ערכו באופן משמעותי (בעיקר כאשר המחיר מוצג במטבע אחר).

שיקולים בקניית קילו זהב להשקעה

מחיר הזהב הוא תנודתי למדי ומשתנה באופן קבוע. בשל היותו כזה, מומלץ לבדוק את מחיר הזהב טרם ביצוע הקנייה שתרצו לעשות. כאשר אתם בודקים את מחיר הזהב, כדאי גם לבצע במקביל בדיקה של שער הדולר, בעיקר אם אתם מבצעים את העסקה בש״ח.

חשוב לזכור ולהבין שלא ניתן לרכוש מטיל זהב פיזי במחיר המתכת. זאת כיוון שמחיר הזהב (מחיר ה״ספוט״) מייצג קנייה ״על הנייר״, אשר לא לוקחת בחשבון את עלויות הייצור, ההובלה, הביטוח, האחסון וכן את הרווח (המזערי לרוב) של החברה שייצרה את מטיל הזהב.

נתון חשוב שכדאי לקחת בחשבון הוא שככל שמשקל הפריט יהיה גבוה יותר, כך הפרמיה עבורו תהיה נמוכה יותר. לדוגמא: 1,000 מטילים במשקל גרם זהב לא יעלו כמו 1 קילו מטיל זהב. זאת בשל עלויות הייצור הגבוהות עבור 1,000 מטילים, לעומת עלויות הייצור של מטיל בודד. לכן, ככל שתרכשו מטיל במשקל גבוה יותר, כך מחירו עבור אונקיה יהיה נמוך יותר, וכאמור קרוב יותר למחיר ה״ספוט״.

השורה התחתונה

מחיר קילו זהב משתנה בכל רגע, אולם בעשורים האחרונים מחירו עולה באופן יציב. הזהב נחשב להשקעה ארוכת טווח, סולידית ויציבה. הזהב נסחר בבורסות העולם בזהב אמת בשעות וימי המסחר (שני עד שישי) ולרוב יוצג ע״פ מחיר אונקיית זהב טהור בדולרים. קילו זהב מורכב מ-32.15 אונקיות זהב. טרם קניית קילו זהב להשקעה מומלץ לבדוק את מחיר הזהב, את טוהר המתכת ולקחת בחשבון שתמיד תהיה פרמיה מעל מחיר הזהב, אולם ככל שנקנה מטיל במשקל גבוה יותר, כך הפרמיה תהיה נמוכה יותר.

עם עשרות שנות ניסיון ומאות קונים ומוכרים מרוצים, באתר ״מומחי הזהב״ תוכלו לקנות ולמכור זהב וכסף שברשותכם בשקיפות מלאה לכל אורך התהליך, עם הסבר מקצועי וליווי אישי. מוזמנים לפנות אלינו בטופס המצורף.

הבהרה: אין לראות במידע הכלול באתר זה משום ייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי מכל מין וסוג שהוא. המידע הכלול באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי ואין לפעול על פיו אלא לאחר קבלת ייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ובנתוניו האישיים של כל אדם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!