מחיר גרם כסף – כמה שווה קילו כסף היום?

מאז ומתמיד היו המתכות היקרות מבוקשות מאוד בקרב הציבור וכזה הוא גם הכסף שנחשב לאחת המתכות השימושיות והמבוקשות ביותר בימינו, ולמרות שמחיר מניית הכסף נחשב ללא קבוע ותנודתי מאוד – כי הכסף מושפע ממגוון סיבות בשוק החופשי, רבים מהאנשים מרוויחים סכומים גבוהים על השינויים התמידיים שחווה מתכת הכסף.

חד משמעית שצריך לדעת ולהבין איך להשקיע במתכת הכסופה ובאילו תקופות, אבל מחירו של הכסף נחשב לזול יחסית לעומת מתכות יקרות ערך אחרות ולכן, רבים יכולים לרכוש אותו.

היסטורית הכסף

כסף נמצא בשימוש על ידי בני אדם במשך אלפי שנים, החל מתרבויות עתיקות כמו היוונים, הרומאים והמצרים. בימי קדם, כסף היה מוערך מאוד בגלל נדירותו ויופיו, והוא שימש לעתים קרובות למטרות דקורטיביות.  גילוי מרבצי כסף חדשים ביבשת אמריקה במאה ה-16 הוביל לעלייה באספקת המתכת ולירידה בערכה. עם זאת, כסף נשאר מצרך יקר ערך, ושימש כצורה של מטבע במדינות רבות לאורך ההיסטוריה.

כסף הוא מתכת רכה, ניתנת לגיבוש, הניתנת בקלות למגוון צורות. יש לו נקודת התכה של 961.8 מעלות צלזיוס ונקודת רתיחה של 2,212 מעלות צלזיוס, מה שהופך אותו לחומר עמיד ביותר בחום. הוא גם מוליך מצוין של חשמל וחום, מה שהופך אותו למרכיב חיוני במכשירים אלקטרוניים רבים כגון סוללות, תאים סולאריים ומוליכים למחצה.

השימוש הנרחב במתכת הכסף ויתרונותיה הרבים שטומנת המתכת המבוקשת הוא זה שיוצר את התנודתיות במחירה ומחזיר את המתכת לקדמת המתכות המובילות בכל פעם מחדש.

כמה יעלה לכם מחיר גרם כסף? ומהו השווי של קילו כסף?

אם אתם מעוניינים לדעת כמה עולה גרם אחד של כסף, כל שתצטרכו לעשות זה להתבונן במחיר הכסף של הבורסה העולמית. מחיר הכסף בבורסות העולמיות השונות משתנה אומנם מעת לעת אבל, הוא מתאר 31 גרם של כסף כפי ששוקלת אונקיית כסף אחת. האונקיה הומצאה בכדי לקבוע את המשקל של המתכות היקרות, ומאז ימי הביניים האנגלים החלו להעריך את הכסף על פי אונקיה אחת, שיטה שעברה במאות ה-18 וה-19 לארה”ב ועד מהרה התפשטה בכל רחבי העולם. 

מה שאומר שאם אתם רוצים לחשב מחיר גרם כסף – אתם תצטרכו לחלק את מחיר הכסף שמופיע בבורסה בקצת יותר מ31 גרם, ואז תקבלו מחיר גרם כסף.

לעומת זאת, אם אתם תרצו לקבל את השווי של קילו כסף, אתם תצטרכו להכפיל את מחיר גרם הכסף באלף – ואז תקבלו מחיר קילו כסף.

עד כמה מסוכן לבצע השקעה במתכת הכסף?

מתכת הכסף נחשבת להרבה פחות יציבה במחירה לעומת מתכת הזהב למשל, כי בעולם שלנו יש כמות מכובדת של מתכת הכסף, וכמעט בכל בית וחנות ניתן לקנות כסף בעלויות מאוד קטנות, מה שלא הופך אותו לאטרקטיבי במיוחד כמו הזהב אבל הביקוש לכסף בהחלט עולה, וזה מה שמשאיר אותו במשחק המתכות הגדולות למרות השינויים התכופים שמתכת הכסף עוברת בבורסות העולמיות.

אם אתם מעוניינים להשקיע בכסף לאורך זמן, אז השקעה ארוכה תשתלם עבורכם במיוחד ואילו שהשקעות לטווח זמן קצר יכולות להיות מאוד תנודתיות ולמרות כל זה, רבים מהאנשים בוחרים להשקיע בכסף ולשחק איתו במשחק העליות והירידות בעיקר בתקופה האחרונה שבה מחיר הכסף חווה שינויים משמעותיים.

הבהרה: אין לראות במידע הכלול באתר זה משום ייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי מכל מין וסוג שהוא. המידע הכלול באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי ואין לפעול על פיו אלא לאחר קבלת ייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ובנתוניו האישיים של כל אדם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!