השקעה במתכות – זהב, כסף – כל מה שצריך לדעת

השקעה במתכות

השקעה במתכות, במיוחד זהב וכסף, הינה דרך השקעה פופולרית בישראל ובכל העולם, כבר מזה מאות שנים. מתכות פופולריות ומבוקשות אלו הן נכסים מוחשיים המשמשים בתור מטבעות ומאגרי ערך, וערכם נוטה להחזיק מעמד היטב גם בתקופת שפל כלכלי. במאמר זה ריכזנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת בנוגע להשקעה בזהב וכסף – היסטוריה, יתרונות וכיצד גם אתם יכולים להתחיל.

מהי ההיסטוריה של זהב וכסף?

ברחבי העולם נעשה שימוש נרחב במטבעות זהב וכסף והם מהווים מאגר ערך יקר מזה מאות שנים. זהב משמש למסחר מאז ימי קדם, עם עדויות ראשוניות לשימוש בו כמטבע כבר בשנת 600 לפני הספירה, בלידיה שהיא כיום טורקיה של ימינו. כסף משמש גם הוא כמטבע בעל ערך, ומהווה עד היום מטבע כסף במדינות רבות.

מה היתרונות של השקעה במתכות אלו?

אחד היתרונות הגדולים ביותר של השקעה במתכות מסוג זהב וכסף הוא היכולת שלהן לשמור על ערכן לאורך זמן. כלומר, מתכות אלו נוטות להחזיק מעמד היטב גם בשינויים הרבים בזמנים של שפל כלכלי, מה שהופך אותן למאגר ערך אמין ובטוח. בנוסף לכך, זהב וכסף הם נכסים מוחשיים, מה שאומר שניתן להחזיק אותם בצורה פיזית כנכס בעל ערך בעת משבר. יתרון נוסף של השקעה בזהב וכסף הוא הפוטנציאל של מתכות אלו לספק הגנה מפני אינפלציה. כאשר ערכם של המטבעות יורד, מחיר הזהב והכסף נוטה לעלות, מה שהופך אותם להשקעה טובה בתקופות של אינפלציה.

איך ניתן להשקיע בזהב וכסף?

היום ישנן מספר דרכים בהן אתם יכולים לבצע השקעה במתכות מסוג זהב וכסף – רכישת מתכות באופן פיזי, השקעה בקרנות הנסחרות בבורסה (ETF), רכישת מניות של חברות כרייה ועוד. להלן פירוט על הדרכים הפופולריות ביותר:

מתכות פיזיות – אחת הדרכים להשקיע בזהב וכסף היא לרכוש מתכות פיזיות. ניתן לעשות זאת דרך סוחר מורשה ומקצועי, ולרכוש מטבעות או מטילים בגדלים שונים. זכרו כי קניית מתכות פיזיות תדרוש אחסון וביטוח, מה שיכול להוסיף לעלות הכללית, אך עם זאת אפיק השקעה זה נחשב לאחד הבטוחים ביותר.

תעודות סל – דרך נוספת להשקיע בזהב וכסף היא לרכוש מניות של תעודת סל שעוקבת אחר מחיר המתכות הללו. תעודות סל נסחרות בבורסה, מה שהופך אותן לאפשרות נגישה מאוד למשקיעים מתחילים.

מניות של חברות כרייה – ניתן להשקיע גם בזהב וכסף על ידי רכישת מניות של חברות כרייה. כדאי לדעת כי השקעה מסוג זה כפופה לסיכונים של תעשיית הכרייה, כדוגמת בעיות תפעוליות וסיכונים גיאופוליטיים.

כך תבצעו השקעה בטוחה במתכות

גורם מרכזי שיש לקחת בחשבון בעת השקעה בזהב וכסף הוא מצב השוק הנוכחי. כמו כל השקעה אחרת, חשוב שתהיו מעודכנים במגמות ושינויים בשוק שיכולים להשפיע על ערכן של מתכות אלו. לדוגמה, תנודות בשיעורי הריביות, שינויים כלכליים וכדומה, משפיעים על מחיר הזהב והכסף. לפני ההשקעה עליכם לבנות אסטרטגיית השקעה ארוכת טווח, שכן תנודות לטווח קצר במחיר הן נפוצות ביותר. כמו כן, זכרו כי יש לקנות את הזהב והכסף שלכם רק מסוחרים מורשים המתמחים בתחום.

לסיכום

השקעה בזהב ובכסף יכולה להיות בחירה חכמה עבור אלו מכם אשר מעוניינים להשקיע במתכות בטוחות מפני אינפלציה ואי ודאות כלכלית. מתכות יקרות אלו משמשות בתור מאגר ערך מזה מאות שנים ונוטות להחזיק מעמד היטב גם בתקופת שפל כלכלי. בין אם תבחרו להשקיע במתכות באופן פיזי, בתעודות סל או במניות של חברות כרייה, חשוב לשקול את היתרונות והאתגרים בקפידה לפני שאתם משקיעים.

הבהרה: אין לראות במידע הכלול באתר זה משום ייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי מכל מין וסוג שהוא. המידע הכלול באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי ואין לפעול על פיו אלא לאחר קבלת ייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ובנתוניו האישיים של כל אדם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!