קניית אונקיית זהב – איפה קונים וכמה עולה?

הזהב שימש את האנושות במשך מאות ואלפי שנים ונסחר בימינו בצורות שונות כמו מטבעות, מטילי זהב או מניות. הזהב שימש כצורת כהשקעה והיה נושא לוויכוחים פיננסיים רבים. המחסור והגמישות של זהב הופכים אותו לאופציה אטרקטיבית עבור אלה המחפשים לבצע השקעה משתלמת לטווח ארוך. כיום, הזהב נתפס כנכס מקלט בטוח, שכן ערכו אינו משתנה כמו נכסים ומשאבים אחרים, והוא נחשב להגנה טובה מפני אינפלציה ומשברים כלכליים.

שנים רבות שהאנושות לא ידעה כיצד להעריך את הזהב ורק למלכים ואנשי האצולה היה זהב – מה שהיה נחשב למתכת שמיועדת רק לעשירון העליון ביותר. אבל מהמאה ה-16 הוחלט למצוא לזהב כלי הערכה ובדומה לזהב כלי הערכה הזה סייעה גם בהערכת המחיר של מתכות נוספות – ולכן, הומצאה האונקיה.

מהי אונקיה ומדוע המציאו אותה?

אונקיית טרוי הומצאה כדי לשמש יחידת משקל עבור מתכות יקרות. כך למשל, אונקיית טרוי אחת שוקלת קצת יותר מאשר 31 גרם, מה שהופך אותה ליחידת משקל מאוד מיוחדת שקשה אף להאמין שהיא שרדה עד היום. מכיוון שבמאה ה-19 ארצות הברית הצטרפה לשיטת הערכת מחיר הזהב על פי משקל אונקיית טרוי, השיטה הפכה למקובלת בכל העולם המערבי ועד מהרה כלל הבורסות העולמיות עדכנו את מחיר הזהב על פי האונקיה.

מחיר הזהב בבורסה הוא מחיר של אונקיה אחת שמכילה 99.99% אחוז זהב טהור. ולמרות שבימינו שרדה ההכרה רק באונקיית טרוי, חשוב לדעת כי במאות הקודמים היו מספר אונקיות ולהן משקלים שונים, ואילו שרק אונקיית טרוי הייתה משמשת את האנשים למשקל מתכות יקרות.

האם כדאי להשקיע בזהב?

השקעה בזהב הייתה אופציה פופולרית במשך מאות שנים. כמתכת יקרה עם היצע מוגבל, היא נתפסה כמאגר ערך וכגידור מפני אי ודאות כלכלית. בין אם אתה משקיע מנוסה או רק בתחילת הדרך, זהב יכול להיות תוספת חשובה לתיק ההשקעות שלך ולהבטיח עבורך נתח כספי מכובד בעתיד.

אחד היתרונות העיקריים של השקעה בזהב הוא המתאם הנמוך שלו לסוגי נכסים אחרים. כאשר מניות, אג”ח ונדל”ן חווים ירידה בשוק ובבורסה, זהב בדרך כלל מתפקד טוב יותר וחווה דווקא עליה משמעותית. בנוסף, הזהב נוטה לשמור על ערכו לאורך זמן, בניגוד למטבעות הנייר שעלולים להיות נתונים לאינפלציה ולפיחות.

ישנן מספר דרכים להשקיע בזהב, לכל אחת יתרונות וחסרונות משלה. אחת הדרכים הנפוצות ביותר להשקיע בזהב היא לקנות זהב פיזי בצורה של מטילים או מטבעות. ניתן לעשות זאת באמצעות סוחר אמין אבל חשוב לקחת בחשבון שעבור אחסון זהב יהיו לכם עלויות נוספות.

אונקיית זהב – אילו סיכונים קיימים להשקעה בזהב?

אפשרות נוספת היא להשקיע בזהב באמצעות קרן נסחרת בבורסה (ETF). תעודות סל זהב נועדו לעקוב אחר מחיר הזהב וניתן לקנות ולמכור אותן כמו מניה. זוהי דרך נוחה וחסכונית להשקיע בזהב, אך על המשקיעים להיות מודעים לסיכונים הכרוכים בתעודות סל, כגון נזילות וסיכון צד נגדי. חוזים עתידיים ואופציות זמינים גם עבור משקיעים שרוצים לסחור בזהב על בסיס טווח קצר. עם זאת, נגזרים אלו יכולים להיות מורכבים ומסוכנים, ויש להשתמש בהם רק על ידי משקיעים מנוסים. 

מעוניינים להשקיע בזהב? תעשו את זה חכם!

כאשר משקיעים בזהב, חשוב לקחת בחשבון את יעדי ההשקעה ואת סובלנות הסיכון. זהב יכול להיות תוספת חשובה לתיק מגוון, אבל זה לא תרופת פלא לכל בעיות ההשקעה. המשקיעים צריכים גם להיות מודעים לסיכונים ולעלויות הפוטנציאליים הכרוכים בהשקעה בזהב.

אנחנו בעולם הזהב נעזור לכם להשקיע בזהב בצורה הנכונה, השאירו את הפרטים שלכם עוד היום ואנחנו נשמח ליצור איתכם קשר בהקדם.

הבהרה: אין לראות במידע הכלול באתר זה משום ייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי מכל מין וסוג שהוא. המידע הכלול באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי ואין לפעול על פיו אלא לאחר קבלת ייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ובנתוניו האישיים של כל אדם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!