קניית זהב בבורסה – למה עדיף לקנות זהב פיזי על הבורסה?

מחיר קילו זהב

הזהב נחשב להשקעה פופולרית במשך מאות שנים, ואנחנו עדים לכך שיותר ויותר אנשים מחפשים את הדרך לרכוש זהב בצורתו הפיזית בהכרח (זאת בעקבות משבר הקורונה שקרה לאחרונה) והאינפלציה הגדולה והכבדה ששוררת בכל רחבי העולם. במאמר הנוכחי אנחנו נדבר על הסיבה המרכזית שבגללה כדאי לקנות זהב פיזי ולא דרך הבורסה ונציג לכם נתונים והסברים מהשטח.

מדוע אנשים קונים זהב דרך הבורסות השונות?

אחד היתרונות העיקריים של קניית זהב בבורסה הוא, שזוהי דרך קלה ונוחה לקבל חשיפה מהירה למתכת המבוקשת. במקום לאחסן זהב פיזי, משקיעים יכולים לרכוש מניות של חברות כריית זהב, תעודות סל זהב או קרנות נאמנות ממוקדות זהב. זה הופך את ההשקעה לאפשרות הרבה יותר נזילה ונגישה.

יתרון נוסף בקניית זהב בבורסה הוא בכך שהיא מאפשרת גיוון. במקום להסתמך רק על זהב פיזי, המשקיעים יכולים להשקיע גם במניות הקשורות לזהב, מה שיכול לספק תיק מאוזן יותר. חברות כריית זהב, למשל, נמצאות לעתים קרובות בקורלציה למחיר הזהב, אך יש להן גם מאפיינים וסיכונים ייחודיים משלהן.

אבל, האם בטוח להסתמך על קניית הזהב דרך הבורסות השונות, והאם יש בכך סיכון? הנה התשובה!

משקיעים בזהב הפיזי והופכים את ההשקעה להרבה יותר בטוחה

הסיבה המרכזית שמתכת הזהב נחשבת לכל כך מבוקשת מזה מאות ועשורים זה שיש לה ביקוש גדול מאוד. בזהב משתמשים כמעט בכל התעשיות הגדולות והרווחיות בעולם. החל מתחומים טכנולוגיים, עולם האופנה והטקסטיל, רפואה ועוד – לזהב שימושים רבים ואפילו באייפון שלנו ישנו זהב!

מעריכים כי קרוב ל200 אלף טון זהב כבר הוצאו מאדמת כדור הארץ, ואילו שעוד כ- 50 אלף טון נמצא באדמה, מה שהופך את המתכת לעוד יותר מבוקשת כי הכמות שלה בעולם הולכת וקטנה ביחס לכמות האנשים בעולם.

עצם העובדה שיהיה ברשותכם זהב פיזי, תאפשר לכם למכור אותו במהרה ברגע שיתרחש משבר פיננסי או גיאופוליטי בעולם. אחת הסכנות בלהחזיק את הזהב בבורסה זה, שברגע שמשהו יקרה וכולם ירצו לממש את הרכישה שלהם בבורסה ולהמיר אותה לזהב אמיתי (סביר להניח שממש לא רבים מהמשקיעים יוכלו לעשות זאת) וכל תעודות הסל שדרכן מוכרים את הזהב, עשויות בעת משבר לא להביא לכם תועלת כלל.

לכן, חשוב מאוד שיהיה לכם זהב גם בצורתו הפיזית כי זה הדבר היחיד שישמור על ערך הכסף שלכם ברגע שתרצו למכור את הזהב (ובעיקר, לעשות זאת במהירות!).

בואו לקנות את הזהב יחד איתנו

אנחנו בחברת מומחי הזהב עוסקים בשוק הזהב מזה שנים רבות וערוכים לספק עבורכם את המענה בכל נושא שקשור לקניית זהב או מכירתו. השאירו לנו את הפרטים שלכם ואנחנו נשמח ליצור איתכם קשר בכל נושא ושאלה. אם אתם מעוניינים למכור את הזהב שלכם צרפו לנו את האישורים שיש לכם אודות הזהב שברשותכם ואנחנו ניצור איתכם קשר.

להפוך את ההשקעה שלכם לכדאית ובטוחה יחד עם המומחים שלנו! 

הבהרה: אין לראות במידע הכלול באתר זה משום ייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי מכל מין וסוג שהוא. המידע הכלול באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי ואין לפעול על פיו אלא לאחר קבלת ייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ובנתוניו האישיים של כל אדם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!