השקעה בזהב בשנת 2024 – המדריך למשקיע בזהב

השקעה בזהב 2023

זהב הוא מתכת יקרה מפז המשמשת בתור מחסן ערך כבר מזה מאות ואף אלפי שנים. המתכת היקרה והאהובה הזו שומרת על ערכה לאורך זמן ונחשבת לנכס מקלט בטוח שיכול לספק הגנה בזמנים של אי ודאות כלכלית. זהב הוא גם חומר גלם חשוב ומרכזי המשמש בתעשיות שונות, כולל תכשיטים, אלקטרוניקה ואפילו החלל. במאמר זה נספק לכם את המדריך המקיף להשקעה בזהב 2024 – למה כדאי להשקיע בזהב, כיצד תעשו זאת ומה משפיע על המחיר שלו.

למה כה מומלץ להשקיע בזהב?

ישנן סיבות רבות מדוע משקיעים כה רבים בוחרים להשקיע בזהב ולמה הוא נחשב לאחד מאפיקי ההשקעה הטובים והמומלצים ביותר. אחת הסיבות העיקריות היא היכולת של המתכת הייחודית הזו לפעול בתור גידור מפני אינפלציה. כאשר האינפלציה עולה, ערכו של מטבע הנייר יורד, אך ערכו של הזהב נוטה לעלות. הסיבה לכך היא שהזהב הוא משאב סופי, ולא ניתן להגדיל את ההיצע שלו כדי לעמוד בביקוש הגובר אליו. לזהב יש מתאם נמוך עם סוגי נכסים אחרים, כמו מניות ואג”ח, מה שאומר שהוא יכול לעזור להפחית את הסיכון הכללי של תיק. הסיבה לכך היא שמחיר הזהב לא בהכרח נע באותו כיוון כמו סוגי נכסים אחרים, ולעיתים הוא אף יכול לנוע בכיוון ההפוך.

מהן הדרכים לבצע השקעה בזהב 2024?

לבסוף, זהב נתפס לעתים קרובות בתור מקלט בטוח שיכול לספק הגנה בתקופות של אי ודאות כלכלית. הסיבה לכך היא שהזהב שמר על ערכו לאורך זמן, ואינו מושפע מאותם גורמי שוק כמו נכסים אחרים. בתקופות של משבר כלכלי, משקיעים נוהרים לעתים קרובות להשקיע דווקא בזהב כדרך להגן על עושרם. חשוב להישאר מעודכנים במגמות כלכליות גלובליות ואירועים גיאופוליטיים שיכולים להשפיע על מחיר הזהב. ישנן מספר דרכים להשקיע בזהב, כאשר לכל אחת מהן יתרונות וחסרונות משלה. הנה כמה מהדרכים הנפוצות ביותר להשקיע בזהב:

השקעה בזהב פיזי

זוהי הדרך המסורתית ביותר להשקיע בזהב. משקיעים יכולים לקנות מטבעות זהב, ברים או מטילי זהב, ולאחסן אותם בכספת פרטית או בכספת בבנק. זהב פיזי אפשר לקנות ולמכור דרך סוחרים או קמעונאים המתמחים במכירה וקנייה של זהב וכסף אונליין.

תעודות סל זהב

תעודות סל זהב הן קרנות נסחרות בבורסה המעניקות למשקיעים חשיפה לזהב ללא צורך ברכישה ישירה, לצד האפשרות לאחסן ולמכור מחדש את המתכת היקרה הזו. תעודות סל זהב הן דרך פופולרית להשקיע בזהב. קרנות אלו נועדו לעקוב אחר מחיר הזהב וניתן לקנות ולמכור אותן ממש כמו מניות. זה הופך אותן לדרך נוחה להשקיע בזהב מבלי לאחסן אותו פיזית.

חוזים עתידיים על זהב

חוזים עתידיים מאפשרים למשקיעים לקנות או למכור זהב במחיר קבוע מראש בתאריך עתידי. זו יכולה להיות דרך מסוכנת להשקיע בזהב, מכיוון שהיא כרוכה בחיזוי תנועות מחירים עתידיות.

מניות כריית זהב 2024

השקעה בחברות כריית זהב היא דרך נוספת להשיג חשיפה לשוק הזהב. לחברות אלו עשויות להיות חשיפה גם למתכות אחרות, מה שיכול לעזור לגוון את תיק ההשקעות שלכם.

לסיכום

השקעה בזהב 2024 יכולה להיות תוספת חשובה לכל תיק השקעות. היא יכולה לשמש כהגנה מפני אינפלציה, לספק גיוון ולהציע הגנה בתקופות של אי ודאות כלכלית. ישנן מספר דרכים להשקיע בזהב, לכל אחת יתרונות שונים משלה. זהב פיזי, תעודות סל זהב, חוזים עתידיים על זהב, מניות כריית זהב, ועוד הן הדרכים הפופולריות ביותר לבצע השקעה בזהב היום. כמו בכל השקעה, חשוב לעשות את המחקר ולהבין את הסיכונים הכרוכים בכך לפני שתתחילו.

הבהרה: אין לראות במידע הכלול באתר זה משום ייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי מכל מין וסוג שהוא. המידע הכלול באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי ואין לפעול על פיו אלא לאחר קבלת ייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ובנתוניו האישיים של כל אדם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!