השקעה בזהב בישראל – זה מה שצריך לדעת כדי להשקיע בזהב בישראל

השקעה בזהב בישראל

ישראל היא מדינה עם היסטוריה ותרבות עשירה. זוהי גם מדינה עם כלכלה משגשגת ומטבע חזק. ככזו, השקעה בזהב בישראל יכולה להיות מהלך חכם עבור משקיעים שרוצים לגוון את התיקים שלהם ולהגן על עושרם. במאמר זה נספק לכם מדריך להשקעה בזהב בישראל – איך זה עובד וכיצד גם אתם יכולים לעשות זאת כבר בקרוב.

למה כדאי להשקיע בזהב בישראל?

ישנן לא מעט סיבות מדוע משקיעים יחליטו לבחור להשקיע את הזהב שלהם דווקא כאן בישראל. אחת הסיבות היא הכלכלה והמטבע החזקים שלנו. בישראל פועלות חברות חדשניות וסטארטאפים רבים והכלכלה שלה צמחה משמעותית בשנים האחרונות. הדבר הוביל ליצירה של מטבע שקל חזק, שיכול להפוך את ההשקעה בזהב בישראל לאופציה אטרקטיבית עבור משקיעים המעוניינים לגוון את התיקים שלהם. בנוסף, סיבה נוספת להשקיע בזהב בישראל היא הסביבה הפוליטית היציבה של המדינה. למרות מיקומה באזור הפכפך, לישראל יש ממשלה יציבה ומערכת משפטית מפותחת. זה יכול לספק למשקיעים תחושת ביטחון בעת השקעה בזהב בישראל.

מהן הדרכים הפופולריות להשקעה בזהב בישראל?

ישנן מספר דרכים בהן אתם יכולים להשקיע בזהב בישראל. כמה מהדרכים הנפוצות ביותר הן:

השקעה בזהב פיזי

משקיעים יכולים לרכוש זהב פיזי בצורת מטבעות או מטילים מספק מומחה ומורשה או מבנק ישראל. ניתן לאחסן את הזהב בכספת הפרטית שלכם או בכספת בנק.

תעודות סל זהב

תעודות סל זהב הן דרך פופולרית להשקעה בזהב בישראל. קרנות אלו מיועדות לעקוב אחר מחיר הזהב וניתן לקנות ולמכור אותן כמו מניות בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

חוזים עתידיים על זהב

משקיעים יכולים לסחור בחוזים עתידיים על זהב בבורסה. חוזים עתידיים מאפשרים למשקיעים לקנות או למכור זהב במחיר קבוע מראש בתאריך עתידי.

מניות כריית זהב

השקעה בחברות כריית זהב הנסחרות בבורסה היא דרך נוספת לקבל חשיפה לשוק הזהב בישראל.

מטבעות זהב

בנק ישראל מנפיק מטבעות זהב, אותם ניתן לרכוש אצל עוסקים מורשים. מטבעות אלו הם אופציה פופולרית עבור משקיעים שרוצים להחזיק בזהב שלהם באופן פיזי.

ומה בנוגע לתקנות והמיסים לגבי השקעה בזהב בישראל?

אם אתם רוצים להשקיע בזהב בארץ, עליכם להיות מודעים לתקנות ולמיסים הקשורים להשקעה בזהב בישראל. זהב פיזי חייב במס ערך מוסף (מע”מ) של 17%, מה שיכול לייקר את עלות ההשקעה. עם זאת, חלק ממטבעות זהב פטורים ממע”מ. חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום המס כדי לקבוע את השלכות המס של השקעה בזהב בישראל וכיצד זה עובד מבחינה חוקית. בנוסף, השקעה בתעודות סל זהב, חוזים עתידיים, מניות כרייה ואופציות עשויות להיות כפופות למס רווחי הון. שיעור המס תלוי במדרגת המס של המשקיע ובתקופת ההחזקה של ההשקעה.

האם יש סיכונים בהשקעה בזהב בישראל?

כמו בכל השקעה, ישנם סיכונים הקשורים להשקעה בזהב. סיכון אחד הוא התנודתיות במחיר הזהב. מחירי הזהב יכולים להיות תנודתיים ויכולים להיות מושפעים מגורמים כלכליים ופוליטיים שונים. בתור משקיעים חשוב שתהיו מוכנים לאפשרות של תנודות במחיר הזהב. כמו כן, סיכון נוסף הוא האפשרות של הונאות. אתם צריכים להיות זהירים בעת רכישת זהב פיזי או השקעה במוצרים הקשורים לזהב.

לסיכום

השקעה בזהב בישראל יכולה להיות מהלך חכם עבור משקיעים שרוצים לגוון את התיקים שלהם ולהגן על עושרם. ישנן מספר דרכים להשקיע ואתם יכולים לבחור באופן שהכי מתאים לכם. לפני ההשקעה חשוב לערוך מחקר מעמיק ולעבוד רק עם סוחרים ומוסדות פיננסיים בעלי מוניטין בתחום ובמכירה וקנייה של זהב וכסף.

הבהרה: אין לראות במידע הכלול באתר זה משום ייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי מכל מין וסוג שהוא. המידע הכלול באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי ואין לפעול על פיו אלא לאחר קבלת ייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ובנתוניו האישיים של כל אדם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!